Σχεδιασμός λογοτύπου : Από την ιδέα στην πράξη

Σχεδιασμός λογοτύπου

Ο σχεδιασμός λογοτύπου είναι μία από τις πλέον σημαντικές διαδικασίες για την επιχείρηση σας. Το γεγονός ότι μεγάλες εταιρείες επενδύουν χρήματα και χρόνο στην επιλογή του σωστού λογοτύπου αποδεικνύει του λόγου το αληθές. Το logo δεν είναι απλά ένα σήμα. Είναι το πρόσωπο της εταιρείας σας.

Τι να προσέξετε στον σχεδιασμό λογοτύπου

Για να γίνει σωστή δουλειά τον σχεδιασμό λογοτύπου σας πρέπει να τον αναλάβει επαγγελματική ομάδα. Πρέπει να γίνει μία συζήτηση για τους στόχους σας, το ύφος της επιχείρησης σας αλλά και το γούστο σας. Το λογότυπο πρέπει να σας αντιπροσωπεύει και να είναι μοναδικό. Σε καμία περίπτωση δεν προτείνονται έτοιμες λύσεις. Πρέπει να υπάρχει πηγή έμπνευσης, να περνάει κάποιο μήνυμα και να αρέσει πρώτα από όλα σε εσάς.

Τι χρώματα πρέπει να έχει;

Εδώ και αρκετά χρόνια γίνονται μελέτες από ειδικούς για την σχέση των χρωμάτων με την διάθεση. Πλέον είναι κοινά αποδεκτό πως τα χρώματα μπορούν να προκαλέσουν συναισθηματικές αντιδράσεις και να επηρεάσουν τον τρόπο που βλέπουμε οτιδήποτε. Σε μία συζήτηση που είχα με μία γνωστή UX designer του εξωτερικού, μου ανέφερε πως η αλλαγή στο χρώμα ενός button σε ένα eshop αύξησε τις πωλήσεις κατά 20%. Με βάση τα παραπάνω, καταλαβαίνουμε  ότι ανάλογα με το είδος της επιχείρησης και τα μηνύματα που θέλετε να περάσετε, θα πρέπει να επιλεγεί και η παλέτα χρωμάτων που θα χρησιμοποιηθούν.

Η σημασία της γραμματοσειράς

Η επιλογή γραμματοσειράς έχει εξίσου μεγάλη σημασία με την επιλογή χρωμάτων. Το γεγονός ότι η τυπογραφία διδάσκεται σαν ξεχωριστό μάθημα στους web designers αποδεικνύει του λόγου το αληθές. Ανάλογα το είδος της εταιρείας και τα μηνύματα που θέλει να περάσει, πρέπει να επιλεχθεί και η αντίστοιχη γραμματοσειρά. Για παράδειγμα, φανταστείτε ένα δικηγορικό γραφείο να χρησιμοποιούσε την γραμματοσειρά που χρησιμοποιεί το γνωστό συγκρότημα ροκ μουσικής Metallica. Θα έβγαινε κάπως έτσι :

Θα τους εμπιστευόσασταν;

Πότε χρειάζεται το rebranding

Το ότι ένα logo σήμερα μπορεί να είναι τέλειο δεν σημαίνει ότι θα είναι τέλειο και σε 10 χρόνια. Οι εποχές αλλάζουν και μαζί τους αλλάζουν και οι τάσεις στον χώρο του design. Μπορεί να πρέπει να γίνουν μικρές διορθώσεις ώστε να “μοντερνοποιηθεί” όπως λέμε. Σε κάθε περίπτωση, είναι επιβεβλημένη η επανακατασκευή του logo αν δεν έχει δημιουργηθεί σωστά από επαγγελματία εξ αρχής.

Leave a comment